ساعات کاری : روز های زوج 16:30 الی 21:00 چهارشنبه ها 10:30 الی 15:00
(021) 88032396 - 88030310

علائم ناباروری

علائم ناباروری

معمولا خانم ها به منظور افزایش جمعیت خانواده  خود باید با همسرانشان همراه باشند. بارداری مقدمات زیادی دارد. یکی از آن ها تعیین  زمان تخمک گذاری می باشد که یک خانم باید از زمان تخمک گذاری برای بارداری خود مطلع باشد و چنانچه روز آن را از یاد برده باشد باید به یک متخصص زنان حاذق مراجعه نماید تا از آن اطلاع پیدا نماید.  باید ذکر کرد که تخمک فقط تا 100 ساعت بیشتر زنده نمی باشد و باید با اسپرم فعال عمل لقاح را انجام دهد تا منجر به تشکیل جنین شود.  متخصص زنان با تجربه توصیه می کند که در تمام ساعاتی که تخمک زنده است باید عمل باروری صورت گیرد.

علائم-ناباروری

زمان تخمک گذاری

چنانچه خانمی دارای سیکل قاعدگی منظم باشد و هر ۲۷ روز یک بار این پروسه در او اتفاق بیفتد، وسط این ۲۷ روز تخمک گذاری صورت می گیرد. اگر روز اول چرخه قاعدگی  را روز شروع در نظر بگیریم از روز ۸ تا ۱۹ باید عمل مقاربت انجام شود تا منجر به تشکیل لقاح گیرد.

تحقیقات پزشکی نشان می دهد که دهه چهارم عمر هر خانمی با کاهش قدرت باروری او  منجرمی شود . زیرا هورمون ها دچار تغییراتی می شوند که به پروسه باروری تاثیر مستقیم می گذارد. اما در آقایان فقط وجود برخی از بیماری ها و یا اضافه وزن باعث کاهش پروسه باروری می شود.

علائم ناباروری در خانم ها

• سیکل قاعدگی نامنظم و غیرطبیعی
  • قطع شدن چرخه قاعدگی
  • قاعدگی دردآور
  • وجود برخی از مشکلات پوستی
  • تغییرات هورمونی
  • ناهنجاری در میل جنسی
  • افزایش ناگهانی وزن
  • ترشحات شیری رنگ از سینه
  • داشتن درد در رابطه جنسی

علائم ناباروری در آقایان

• داشتن برخی از علائم مبهم
  • تغییر در رشد موها
  • اختلال و ناهنجاری در رابطه جنسی
  • متورم شدن بیضه ها
  • کوچک شدن بیضه ها
  • زود انزالی
  • داشتن برخی از بیماری ها در بیضه از جمله واریکوسل

روش های زیادی برای بارداری انجام گرفته شده است که می توان به ناباروری با IVF و ناباروری با IUI و… اشاره نمود که بهترین گزینه را متخصص زنان براساس آزمایشات اعمال شده و با مشورت متقاضی انتخاب می نماید. باید ذکر کرد که کمتر کسی را می یابید که از مشکلات باروری در رنج باشد.

برخی از خدمات  دکتر بهناز عطارشاکری ، جراح و متخصص زنان ، زایمان و نازایی

با تشکر مدیریت سایت دکتر بهناز عطار شاکری متخصص ناباروری – زنان و زایمان