ساعات کاری : روز های زوج 16:30 الی 21:00 چهارشنبه ها 10:30 الی 15:00
(021) 88032396 - 88030310

پولیپ رحمی

پولیپ رحمی

پولیپ رحمی توده های غیر طبیعی هستند که در رحم برخی از زنان رشد می کنند و باعث بروز مشکلات متعددی برای آنها می شود. ای توده ها غیر سرطانی می باشند. بیشترین شیوع سنی پولیپ رحمی 30 تا 50 سال می باشد.

خطر پولیپ رحمی

معمولا خانم هایی که فرزند ندارند و خانم هایی که در دوران یائسگی هستند، بیشتر در معرض خطر هستند. گاهی چسبیده بودن پولیپ در رحم باعث عفونت می شود. و این عفونت باعث نشت ترشحات مایع و خون آلود از واژن می شود. بررسی تست های سرطان رحم برای اطمینان از سرطانی نبودن این پولیپ ها نیاز است. امکان دارد این پولیپها به شکل تکی یا گروهی باشند و در طول و اندازه متفاوت می باشند و به احتمال زیاد تا 3 سانتیمتر ( 1 اینچ ) طول داشته باشند . پولیپها معمولاً بی ضرر و بی خطرند

پولیپ-رحمی

اقدامات درمانی

متخصصان  معمولاً توانایی تشخیص پولیپ در سرویکس به هنگام بررسی و بازکردن واژن باوسیله ای به نام اسپکلوم Speculum می باشد . در صورتیکه مشکوک به پولیپهای رحمی باشیم ، مطالعات  بیشتری صورت خواهد گرفت . این بررسی ها شامل سونوگرافی یا هیستروسکوپی خواهد بود . در هیستروسکوپی خواهد بود . درهیستروسکوپی سرویکس وارد رحم شده و داخل رحم بررسی و مشاهده می گردد .

درمان پولیپ رحمی

درمان پولیپها معمولاً سریع و آسان می باشد . پولیپهای سرویکس به وسیله جراحی در طی معاینه توسط اسپکلوم برداشته می شوند . درد کم و خونریزی خفیف واژینال چند روزی بعد از جراحی ادامه دارد . نمونه هایی از بافت پولیپ مورد بررسی میکروسکوپی قرار می گیرند و این از آن جهت است که از عدم وجود سلول سرطانی مطمئن شویم . پولیپ رحم پس از درمان امکان عود مجدد دارد و معمولاً بعداً نیاز به جراحی می باشد

با تشکر مدیریت سایت دکتر بهناز عطار شاکری  متخصص زنان – زایمان و نازایی

دو × پنج =