سوالات متداول لاپاراسکوپی :

سوالات متداول لاپاراسکوپی شامل چه مواردی است را در این بخش بیان می کنیم .

جراحی لاپاراسکوپی یک جراحی ساده برای دیدن داخل شکم می باشد ، البته در این روش بسیاری از مشکلات و بیماری ها قابل تشخیص می باشد که می توان همواره با تشخیص،درمان را نیز در برداشت . جراحی لاپاراسکوپی با استفاده از یک وسیله نازک به نام لاپاروسکوپ  انجام می شود ، که با ورود لاپاراسکوپ به شکم می توان اجزای آن را به خوبی مشاهده نمود ، این دستگاه از طریق ایجاد برش کوچکی در زیر ناف وارد بدن می شود  و امکان انجام معاینه و در صورت لزوم عمل را بدون نیاز به ایجاد برش های بزرگ فراهم می نماید. لاپاراسکوپی توسط متخصص ناباروری انجام می شود و البته در بسیاری از موارد برای درمان ناباروری نیز تجویز می شود .

سوالات متداول لاپاراسکوپی

• لاپاراسکوپی را برای چه کارهای باید انجام داد ؟

زمانی که نیاز است که لوله های رحمی بسته شود ، کیست ها تخمدان و فیبروم های رحمی را در آورد می توان از لاپاراسکوپی استفاده کرد ، مهم ترین کاربرد لاپاراسکوپی در زنان تشخیص علل نازایی است  .

• آیا  لاپاراسکوپی درد دارد ؟

انجام جراحی لاپاراسکوپی بدون درد نیست ، اما درد لاپاراسکوپی کم می باشد ، امروزه برای جراحی لاپاراسکوپی معمولا ۴ تا ۶ شکاف اینچی ایجاد می شود .

لاپاراسکوپی مزایایی متعددی دارد ، یکی از مزیت های لاپاراسکوپی یک الی دو روز است ، در صورتی که در جراحی باز مدت بستری شدن ۵ تا ۷ روز می باشد ، در لاپاراسکوپی برشی که ایجاد می شود  کوچک می باشد ، در نتیجه عفونت زخم ها بسیارکم است ، در لاپاراسکوپی بیماران درد کمتری را نسبت به سایر روش ها تجربه می کنند .

• آیا اشخاصی که جراحی شکم داشته اند می تواند جراحی لاپاراسکوپی را انجام دهند ؟

اکثر اشخاص می توانند جراحی لاپاراسکوپی را انجام دهند ، اما برخی از پزشکان بر روی اشخاصی که در گذشته جراحی باز داشته اند جراحی لاپاراسکوپی را انجام نمی دهند .

دکتر شاکری جراحی لاپاراسکوپی را با تکنیک های روز دنیا انجام میدهن شما عزیزان می توانید تمامی سوالات خود را در خصوص لاپاراسکوپی با شماره ی زیر در میان بگذارید :

شماره ی تماس : ۸۸۰۳۲۳۹۶

شما عزیزان اگر در خصوص لاپاراسکوپی اطلاعات بیشتری می خواهید کسب نمایید می توانید به مقاله لاپاراسکوپی مراجعه نمایید

راه های ارتباطی با دکتر شاکری :

برخی از خدمات خانم دکتر شاکری متخصص زنان :

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت  دکتر بهناز عطارشاکری جراح و متخصص زنان ، زایمان و نازایی.