ساعات کاری : روز های زوج 16:30 الی 21:00 چهارشنبه ها 10:30 الی 15:00
(021) 88032396 - 88030310

درمان قطعی ناباروری در مردان

آیا تاکنون در فامیل و یا دوست و آشنا خود شنیده اید که بگویند آنها متاسفانه یک زوج نابارور هستند و نمی توانند فرزندی به دنیا بیاورند؟ آیا به طور واضح تعریف ناباروری را می دانید؟

تعریف ناباروری

اگر زوجی طی یک سال تلاش برای باروری و بدون استفاده از روش های جلوگیری موفق به فرزند آوری نشوند، به وضعیت آنها ناباروری می گویند.

علائم اولیه ناباروری

اگر فرد بعد از بررسی مدت زمان تلاش خود ناامید گردد از علائم اولیه ناباروری می باشد.

پزشک در مرحله ی اول با معاینه زن و آزمایشات او متوجه می شود که ایشان مشکلی ندارد.در نتیجه آزمایشاتی را برای آقا در نظر میگیرد. این آزمایشات آزمایش های ناباروری مردان نام دارد.

آزمایش ناباروری مردان

در این آزمایش وضعیت اسپرم مرد مورد بررسی قرار می گیرد، ناگفته نماند که قبل این آزمایش پزشک از نظر سلامت فیزیک اندام تناسلی  نیز مرد را مورد معاینه قرار میدهد و از او سوالاتی در مورد بیماری های خاص و یا اعتیاد به مواد خاص را میپرسد.

عوامل موثر بر ناباروری مردان

از عوامل موثر در ناباروری مردان می توان به تاثیر بیماری های عفونی بیضه ای و حتی التهاب آنها در طول رشد یک مرد اشاره کرد.

پس کودکان پسر را نیز برای چکاپ و سلامت بیضه ها به پزشک متخصص ببرید،تا در بزرگسالی دچار مشکل ناباروری نشود.

ناباروری مردان درمان -می-شود

علل ناباروری در مردان

اختلالات مربوط به اسپرم

به طور طبیعی، اسپرم در داخل بیضه های مرد تولید می شود و در زمان انزال، خارج می شود. وجود اختلال در موارد زیر باعث ناباروری در مردان می شود:

• عدم بلوغ اسپرم
  • شکل غیر طبیعی اسپرم
  • تعداد کم اسپرم
  • عدم توانایی حرکت مناسب اسپرم

ناهنجاری های مربوط به ساختمان بدن

از دیگر عوامل تاثیر گذار در ناباروری مردان وجود عواملی مانند بسته بودن لوله های خروج اسپرم می باشد. این عوامل ممکن است ناشی از عوامل مادرزادی، نقص ژنتیکی، عفونت ها یا التهاب های دستگاه ادراری- تناسلی می باشد.

واریکوسل یکی دیگر از عوامل ناباروری در مردان است. در این بیماری رگ های درون کیسه بیضه متسع شده و کیفیت اسپرم پایین می آید.

عوامل دیگر

ناتوانی جسمی یا انزال زودرس می تواند از عوامل ناباروری در مردان باشد.

دکتر بهناز عطار شاکری جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی با روش های نوینی درمان ناباروری و درمان بیماری های زنان و زایمان طبیعی و سزارین را انجام می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۸۸۰۳۲۳۹۶ و ۰۲۱۸۸۰۳۰۳۱۰ و ۰۲۱۴۴۰۷۹۱۳۱ تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

درمان ناباروری مردان

از جمله درمان های ناباروری در مردان می توان به تغییر شیوه ی تغذیه ای و پرهیز از مصرف الکل و ترک سیگار و کاهش حرارت در اطراف بیضه و رعایت بهداشت برای جلوگیری از عفونت های بیضه ای اشاره کرد.یک مورد جالب دیگر برای درمان ناباروری مردان نیز کاهش استرس است، چرا که کاهش استرس باعث افزایش اسپرم میشود.

اما مواردی نیز هستند که با این روش ها قبل درمان نیستند چون مشکل ناباروری آنها ژنتیکی و مادرزادی است و تنها راه حل کاشت اسپرم است که از بیضه های فرد برداشته شده و بعد از  قوی سازی   در رحم مادر گذاشته میشود و اکثر مواقع نتیجه بخش بوده است.

بهترین دکتر برای درمان ناباروری کیست؟

آقایان می توانید برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد علائم ناباروری و روش و شیوه های درمان به پزشک متخصص مراجعه کرده و از نگرانی سلامت خود رها شوید.

راه های ارتباطی با دکتر بهناز عطار شاکری جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی

شماره ۰۲۱۸۸۰۳۲۳۹۶ و ۰۲۱۸۸۰۳۰۳۱۰ و ۰۲۱۴۴۰۷۹۱۳۱

صفحه اینستاگرام